Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΟ ΑΡΓΥΡΟ ΒΕΛΟΣ



Το Αργυρό Βέλος

Για να απονεμηθεί σε ένα Πρόσκοπο το ΑΡΓΥΡΟ ΒΕΛΟΣ θα πρέπει:

Α. Να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τις εξής Προσκοπικές Γνώσεις:
 Πώς  συσκευάζεται  το σακίδιο για κατασκήνωση (να συσκευάσει  τα ατομικά του εφόδια για κατασκήνωση),
 Πώς  οργανώνεται  το ενωμοτιακό φαρμακείο (να το ελέγξει και να το οργανώσει  για την κατασκήνωση),
 Πώς  αντιμετωπίζουμε εγκαύματα, διάστρεμμα, εξάρθρωση, κάταγμα, πυρετό και διάρροιες, καθώς και τους τρόπους μεταφοράς τραυματία,
 Πώς  φτιάχνεται η τραπεζαρία, η πύλη, η σακιδιοθήκη και το πλαίσιο γεφυροποιίας (να φτιάξει σε διήμερη εκδρομή ή κατασκήνωση ένα από τα παραπάνω και μια ακόμα κατασκευή της επιλογής του),
 Ποιος είναι και που χρησιμοποιείται ο εντατιρόδεσμος,
 Ποια είναι τα κυριότερα στοιχεία της χλωρίδας και της πανίδας,
 Ποιοι είναι οι Εθνικοί Δρυμοί της Ελλάδας και τι προστατεύουν,
 Ποια είναι τα στάδια της διαδικασίας ανακύκλωσης,
 Ποιες είναι οι πρακτικές παρατηρήσεις της πρόγνωσης καιρού  (να κάνει πρακτική πρόγνωση καιρού πριν τη διήμερη εκδρομή της Ομάδας στο ύπαιθρο), 
 Πώς να παίρνει παρατηρήσεις μιας εβδομάδας από το βαρόμετρο, τα σύννεφα, την ένταση και τη διεύθυνση του ανέμου που επικρατεί (να τα αναρτήσει στη γωνιά της Ενωμοτίας του),
 Πώς να προσανατολίζει το χάρτη (στο ύπαιθρο) με πυξίδα και πολικό αστέρα να διαβάζει τα σύμβολά του και το υπόμνημα,
 Τι είναι οι κλίμακες, σε τι χρησιμεύουν και πώς να βρίσκει τη θέση του στο χάρτη (να υπολογίσει μέσω της κλίμακας, την απόσταση που έχει διανύσει, αφού βρει τη θέση του στο χάρτη), 
 Πώς να φτιάχνει μια μορφολογική τομή, από μέρος ενός χάρτη και να το κάνει στην πράξη, καθώς και πώς κάνουμε μέτρηση ύψους,
 Να διακρίνει στο ύπαιθρο τον αστερισμό της Λύρας και της Κασσιόπης,
 Να οργανώσει τα υλικά της Ενωμοτίας του για διήμερη εκδρομή της Ομάδας,
 Να οργανώσει σε διήμερη εκδρομή τους χώρους υγιεινής (πλυσίματος σκευών, ατομικής καθαριότητας, τουαλέτας), υλοτομίας και υλικού της ενωμοτίας (με τη βοήθεια του Ενωμοτάρχη του),
 Πώς αλλάζει το φιαλίδιο υγραερίου σε λάμπα ή εστία (να το αλλάξει όταν χρειαστεί),
 Ποια  τα είδη των φωτιών, πού και πώς χρησιμοποιούνται,
 Ποια τα είδη των λαμπών και να χρησιμοποιήσει ένα είδος σε διήμερη εκδρομή,
 Να ανάβει φωτιά και να τη σβήνει με ασφάλεια,
 Να μαγειρεύει σε φωτιά ή σχάρες (ψησταριές) μιας χρήσης (να προετοιμάσει έτσι το γεύμα της Ενωμοτίας σε εκδρομή εξερεύνησης),
 Να γνωρίζει 2 νέες οποιεσδήποτε συνταγές (να φτιάξει μια για την Ενωμοτία του),
 Να χρησιμοποιεί το φωτισμό της Ενωμοτίας σωστά και με ασφάλεια (λάμπες πετρελαίου ή γκαζιού) και να τον οργανώσει για την εκδρομή της Ομάδας (να οργανώσει το  χώρο, να τις στήσει και να τις ανάψει, αφού πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα πυρασφάλειας),
 Να διαβιβάζει με σήματα δια βραχιόνων ένα σύντομο μήνυμα σε παιχνίδι με την Ενωμοτία του,
 Να γνωρίζει ποιοι είναι οι σύγχρονοι τρόποι προσανατολισμού (να ενημερώσει την Ενωμοτία του σε ενωμοτιακή δράση χρησιμοποιώντας τους),
 Να φτιάχνει μια πορεία με ανιχνευτικά οδηγώντας μια άλλη Ενωμοτία στο χώρο κατασκήνωσης,
 Να διαμορφώσει ένα σχέδιο διαφυγής και συγκέντρωσης σε ασφαλή χώρο σε περιπτώσεις καταστροφικών φαινομένων (πυρκαγιά, σεισμό, πλημμυρά) για το σπίτι του ή την προσκοπική εστία,
 Να γνωρίζει τι είναι και τι χρησιμεύει ένα ταχύ οδοιπορικό (να φτιάξει ένα σε πορεία με την Ενωμοτία του, σε εκδρομή ομάδας ή Ενωμοτίας),
 Να γνωρίζει τι είναι και τι χρησιμεύει το επιπεδομετρικό (να φτιάξει ένα για το χώρο της Ενωμοτίας του στην κατασκήνωση),
 Να γνωρίζει πώς μετράμε πλάτος και απόσταση,
 Να γνωρίζει τα ονόματα των ανέμων και
 Να γνωρίζει ολόκληρο τον κώδικα Μορς και να τον χρησιμοποιεί. 


 Β. Να έχει συμμετάσχει (επιπλέον των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν για το Χάλκινο Βέλος):
˜  Σε 10 δράσεις (2 από κάθε τομέα)
˜  Σε 3 δράσεις οποιουδήποτε  τομέα (διαφορετικές από τις παραπάνω)
˜  Σε 1 δράση υπαίθριας ζωής,
˜  Σε 2 διήμερες εκδρομές (η μία με διανυκτέρευση σε αντίσκηνο),
˜  Σε 1  κατασκήνωση και
˜  Σε 1 παιχνίδι πόλεως 
 
Γ. Να έχει οργανώσει:
˜  Μια ενωμοτιακή δράση και
˜  Να βοηθήσει στην υλοποίηση ενός παιχνιδιού σε δράση της Ομάδας, αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο σ’ αυτό.
 
Δ. Να του έχει απονεμηθεί μια δεύτερη «Ερασιτεχνική Ασχολία», από διαφορετικό τομέα από αυτόν του Χάλκινου Βέλους.


Δεν υπάρχουν σχόλια: