Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ/ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ/ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Ανθρώπινα δικαιώματα


Ανθρώπινα δικαιώματα
Ανθρώπινα δικαιώματαΤα Ανθρώπινα Δικαιώματα είναι το σύνολο των Ελευθεριών και Δικαιωμάτων που έχουμε όλοι οι άνθρωποι από τη στιγμή της γέννησης μας μέχρι και τη στιγμή του θανάτου μας. Κάποια μάλιστα απ’ αυτά τα έχουμε ακόμα και πριν την γέννησή μας, ως αγέννητα έμβρυα στην κοιλιά της μητέρας μας (π.χ. το δικαίωμα στην ιατρική φροντίδα), αλλά και μετά τον θάνατό μας (π.χ. το δικαίωμα στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια).
Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα τα έχουμε ανεξάρτητα από τις φυσικές ή επίκτητες διαφορές μας, από το αν π.χ. έχουμε λευκό ή μαύρο δέρμα, στρογγυλά ή σκιστά μάτια, αν είμαστε γυναίκες ή άνδρες, παιδιά ή ενήλικες ή ηλικιωμένοι, από το αν είμαστε ψηλοί ή κοντοί, παχείς ή αδύνατοι, με κάποια αναπηρία ή χωρίς αυτήν, πολίτες μια συγκεκριμένης χώρας ή όχι, πιστοί αυτής της θρησκείας ή εκείνης.
Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα τα έχουμε για έναν και μοναδικό λόγο: ακριβώς επειδή είμαστε Άνθρωποι. Κανένας άλλος, είτε άνθρωπος, είτε ομάδα ανθρώπων, είτε κυβέρνηση, είτε φορέας κ.τ.λ. δεν μπορεί να μας τα αφαιρέσει. Γι’ αυτό και λέμε πως είναι αναφαίρετα.
Όμως, στην καθημερινή μας ζωή συμβαίνει να μην σέβονται όλοι οι άνθρωποι, ούτε όλοι οι φορείς και οι κυβερνήσεις, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα όλων των άλλων ανθρώπων, είτε π.χ. επειδή είμαστε διαφορετικοί από τον άλλο άνθρωπο, είτε επειδή δεν συμφωνούμε μαζί του. Τότε μιλάμε για Διάκριση, η οποία μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, όπως π.χ. ο Ρατσισμός, η καταπίεση των γυναικών, η εκμετάλλευση των παιδιών κ.τ.λ. .
Οι διακρίσεις κάθε μορφής είναι η σοβαρότερη προσβολή που μπορούμε να κάνουμε σε έναν άνθρωπο, αφού, όταν δεν σεβόμαστε τα Ανθρώπινα Δικαιώματά του, είναι σαν να του λέμε ότι δεν είναι άνθρωπος κι αυτό είναι φυσικά μεγάλο ψέμα. Όπως λέμε, προσβάλουμε την Ανθρώπινη Αξιοπρέπεια.
Η φράση της Προσκοπικής μας Υπόσχεσης «να βοηθώ κάθε Άνθρωπο σε κάθε περίσταση», (μεταξύ άλλων) υποδεικνύει την δέσμευση, που ως Πολίτης της Ελλάδας, της Ευρώπης και του κόσμου ανέλαβες, να ενθαρρύνεις τους άλλους ώστε να καταπολεμηθούν οι όποιες διακρίσεις υπάρχουν.
Οι κυβερνήσεις, οι φορείς αλλά και ο κάθε απλός Άνθρωπος έχει την ευθύνη για την διασφάλιση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Η προστασία τους είναι ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ.

Περιεχόμενο

Παρακάτω σου παραθέτουμε έναν κατάλογο με το τί ενδεικτικά περιέχει αυτή η Κατηγορία:
  • Δικαίωμα στην Ζωή και στην Ανθρώπινη Αξιοπρέπεια
  • Ατομικά Δικαιώματα
  • Πολιτικά Δικαιώματα
  • Κοινωνικά Δικαιώματα
  • Εκπαιδευτικά, Μορφωτικά & Πολιτιστικά Δικαιώματα
  • Θρησκευτικά Δικαιώματα
  • Δικαιώματα Παιδιών
  • Ισότητα των Δύο Φύλων
  • Δικαιώματα Γυναίκας
  • Δικαιώματα Τρίτης Ηλικίας
  • Δικαιώματα Προσώπων με Αναπηρίες
  • Δικαιώματα Προσφύγων
  • Δικαιώματα Μεταναστών
  • Δικαιώματα Μειονοτήτων
  • Ιστορία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων από την αρχαιότητα έως σήμερα
  • Τα Ανθρώπινα Δικαιωμάτων στην Ελλάδα
  • Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Ευρώπη
  • Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στον Κόσμο
  • Μορφές Διάκρισης (π.χ. Ρατσισμός, Ξενοφοβία κ.α.)
  • Σύγκρουση Δικαιωμάτων
  • Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Μέθοδος Εργασίας

Ο τρόπος που θα εργαστείς είναι πολύ απλός και περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω. Πιο συγκεκριμένα, κάνε τα εξής:
  1. Ενημερώσου γενικώς για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
  2. Επίλεξε μία θεματική ενότητα, όπως αυτή περιγράφεται παραπάνω στο «Περιεχόμενο», π.χ. «Δικαιώματα Παιδιών».
  3. Αναζήτησε μεθοδικά σε διάφορες πηγές (βλ. παρακάτω) και συγκέντρωσε σχετικές πληροφορίες (π.χ. ποια είναι αυτά τα δικαιώματα, ποιες μορφές διάκρισης σε βάρος των παιδιών υπάρχουν, κ.τ.λ.) και σύλλεξε τα αποτελέσματα.
  4. Παρουσίασε τα αποτελέσματά σου, με μια δεκάλεπτη παρουσίαση ή μικρή έκθεση, στην Ενωμοτία ή την Ομάδα σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αφίσες, φωτογραφίες, φωτοδιαφάνειες (slides), διαφάνειες, ηλεκτρονικές διαφάνειες (π.χ. PowerPoint), βίντεο (video), μουσική, τραγούδι, ποίηση, μαντινάδες, παροιμίες, θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, σκετς, ζωγραφική, γλυπτική, χορό, παντομίμα, να φτιάξεις μία μικρή εφημερίδα ή ένα έντυπο, όλα μαζί ή κάποια από αυτά και γενικά, κάθε πρωτότυπο τρόπο που θα φανταστείς.
  5. Δημιούργησε ένα σχετικό παιχνίδι που θα παίξετε στην Ενωμοτία ή στην Ομάδα σου ή βοήθησε, σε συνεργασία με το τον Ενωμοτάρχη σου, τον Αρχηγό σου και το Συμβούλιο Τιμής, στην διοργάνωση μιας δράση προσφοράς της Ομάδας σου που θα έχει σχέση με τα αποτελέσματα των ευρημάτων σου (π.χ. μία δράση ευαισθητοποίησης των συνδημοτών σου σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών).

Πηγές Αναφοράς

Για να είναι η αναζήτησή σου καλή, κι άρα η όλη σου εργασία σου κατά το δυνατόν πλήρης, θα χρειαστείς διάφορες, όπως λέμε, «πηγές αναφοράς». Αυτές περιλαμβάνουν τόσο κείμενα (βιβλιογραφία, αρθογραφία, ειδησεογραφία κ.τ.λ.), όσο και εικόνες, φωτογραφίες, άλλα οπτικοακουστικά μέσα (μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, video, ντοκιμαντέρ, κ.τ.λ.) και πολυμέσα (multimedia), το διαδίκτυο (internet) αλλά ακόμα και διάφορα πρόσωπα που μπορούν να σε βοηθήσουν σχετικά («ζωντανές πηγές» ή «μαρτυρίες»).
Τέτοιες πηγές μπορούν να είναι:
  • Διάφορες Βιβλιοθήκες: η προσωπική σου, αυτή της οικογένειάς σου, του Σχολείου σου, της Ενορίας ή της θρησκευτικής κοινότητας που ανήκεις, της Ενωμοτίας, της Ομάδας και του Συστήματός σου, η Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης σου ή η Κοινοτική του χωριού σου, οι Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων, Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Μουσείων και άλλων εκπαιδευτικών φορέων που τυχόν υπάρχουν στην περιοχή που κατοικείς, η Εθνική Βιβλιοθήκη στην Αθήνα κ.τ.λ. . Θυμήσου πως οι Βιβλιοθήκες δεν έχουν μόνο βιβλία, αλλά επίσης εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες και άλλα έντυπα.
  • Αντίστοιχα, μπορείς να αναζητήσεις οπτικοακουστικό υλικό σε διάφορες Δισκοθήκες, Ταινιοθήκες και Συλλογές Πολυμέσων («Πολυμεσοθήκες», Me'diatheques). Θυμήσου πως πολλές δημόσιες Βιβλιοθήκες διαθέτουν και τέτοια τμήματα.
  • Τηλεοπτικές εκπομπές που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ή άλλες καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις σχετικές με το θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Επιστήμονες, τεχνολόγοι και τεχνικοί ειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο: κοινωνιολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, νοσηλευτές, ιατροί, δικηγόροι, δικαστές, υπάλληλοι της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, υπάλληλοι διαφόρων υπουργείων και φορέων, υπάλληλοι υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ.α. . Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.
  • Φορείς και υπηρεσίες που έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και την προάσπισή τους (O.H.E., UNICEF, Συμβούλιο της Ευρώπης, Ευρωπαϊκή Ένωση, κ.α.). Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους φορείς και υπηρεσίες.
  • Διάφοροι Ιστοχώροι, όπως:
    Και διάφοροι άλλοι δικτυακοί τόποι (ιστοσελίδες) όπου μπορείς να βρεις χρησιμοποιώντας γνωστές μηχανές αναζήτησης (π.χ. google, yahoo κ.α.) πάντα όμως με τη βοήθεια ενός ενήλικου που έχει σχέση με το Διαδίκτυο.
  • Και φυσικά μην ξεχνάς ότι βοήθεια μπορείς κάθε φορά να ζητάς από τους Γονείς και την υπόλοιπη οικογένειά σου, τους φίλους σου, τους εκπαιδευτικούς σου, τον Ιερέα της περιοχής σου και βέβαια, τον Ενωμοτάρχη και τον Αρχηγό σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: