Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ/ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ/ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

Πολιτιστική κληρονομιά


Πολιτιστική κληρονομιά
Πολιτιστική κληρονομιάΟ πολιτισμός της πατρίδας μας από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα έχει γίνει πηγή έμπνευσης, μελέτης και αναζήτησης για όλους τους λαούς της γης. Ξεκινώντας από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της αρχαιότητας, που οι πρόγονοι μας διοργάνωναν με πνεύμα που μάγεψε όλο το σύγχρονο κόσμο, περνάμε στην ανεξάντλητη λαϊκή μας παράδοση και φτάνουμε στο σήμερα.
Με αυτό τον απέραντο πλούτο σου δίνεται η δυνατότητα να ασχοληθείς και να παρουσιάσεις την έρευνά σου και σε άλλους ανθρώπους που θέλουν να κρατήσουν τη φλόγα της παράδοσής μας αναμμένη.

Περιεχόμενα

Παρακάτω σου παραθέτουμε έναν κατάλογο με το τί ενδεικτικά περιέχει αυτή η Κατηγορία:
  • Ήθη και έθιμα
  • Παραδόσεις
  • Έθιμα των γιορτών
  • Δημοτικό τραγούδι
  • Δημοτικοί χοροί
  • Παραδοσιακές φορεσιές
  • Γλώσσα –τοπικά ιδιώματα
  • Λαϊκή λογοτεχνία
  • Παραδοσιακή κουζίνα
  • Θρησκευτική παράδοση
  • Εκκλησίες και κοιμητήρια
  • Παραδοσιακό σπίτι
  • Μοναστήρια
  • Λαϊκές παροιμίες
  • Μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς
  • Ιστορία Ολυμπιακών αγώνων
  • Ολυμπιακό πνεύμα
  • Ολυμπιακός ύμνος
  • Ολυμπιακά εμβλήματα
  • Ολυμπιακή φλόγα
  • Ολυμπιακοί όρκοι
  • Ολυμπιακή εκεχειρία

Μέθοδος Εργασίας

Ο τρόπος που θα εργαστείς είναι πολύ απλός και περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω. Πιο συγκεκριμένα, κάνε τα εξής:
  1. Επίλεξε μία θεματική ενότητα, όπως αυτή περιγράφεται παραπάνω στο «Περιεχόμενο», π.χ. «παραδοσιακό σπίτι».
  2. Αναζήτησε μεθοδικά σε διάφορες πηγές (βλ. παρακάτω) και συγκέντρωσε σχετικές πληροφορίες (π.χ. για το παραδοσιακό σπίτι: τί έπρεπε να έχει, πως ήταν η αρχιτεκτονική του, διαστάσεις, δωμάτια, έπιπλα, φαγητά κτλ) και σύλλεξε τα αποτελέσματα.
  3. Παρουσίασε τα αποτελέσματά σου, με μια δεκάλεπτη παρουσίαση ή μικρή έκθεση, στην Ενωμοτία ή την Ομάδα σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αφίσες, φωτογραφίες, φωτοδιαφάνειες (slides), διαφάνειες, ηλεκτρονικές διαφάνειες (π.χ. PowerPoint), βίντεο (video), μουσική, τραγούδι, ποίηση, μαντινάδες, παροιμίες, θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, σκετς, ζωγραφική, γλυπτική, χορό, παντομίμα, να φτιάξεις μία μικρή εφημερίδα ή ένα έντυπο, όλα μαζί ή κάποια από αυτά και γενικά, κάθε πρωτότυπο τρόπο που θα φανταστείς.
  4. Δημιούργησε ένα σχετικό παιχνίδι που θα παίξετε στην Ενωμοτία ή στην Ομάδα σου ή βοήθησε, σε συνεργασία με το τον Ενωμοτάρχη σου, τον Αρχηγό σου και το Συμβούλιο Τιμής, στην διοργάνωση μιας δράση προσφοράς της Ομάδας σου που θα έχει σχέση με τα αποτελέσματα των ευρημάτων σου (π.χ. κατασκεύασε μια μακέτα παραδοσιακού σπιτιού και δώρισέ την στο λαογραφικό μουσείο της περιοχής σου).

Πηγές Αναφοράς

Για να είναι η αναζήτησή σου καλή, κι άρα η όλη σου εργασία σου κατά το δυνατόν πλήρης, θα χρειαστείς διάφορες, όπως λέμε, «πηγές αναφοράς». Αυτές περιλαμβάνουν τόσο κείμενα (βιβλιογραφία, αρθογραφία, ειδησεογραφία κ.τ.λ.), όσο και εικόνες, φωτογραφίες, άλλα οπτικοακουστικά μέσα (μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, video, ντοκιμαντέρ, κ.τ.λ.) και πολυμέσα (multimedia), το διαδίκτυο (internet) αλλά ακόμα και διάφορα πρόσωπα που μπορούν να σε βοηθήσουν σχετικά («ζωντανές πηγές» ή «μαρτυρίες»).
Τέτοιες πηγές μπορούν να είναι:
  • Διάφορες Βιβλιοθήκες: η προσωπική σου, αυτή της οικογένειάς σου, του Σχολείου σου, της Ενορίας ή της θρησκευτικής κοινότητας που ανήκεις, της Ενωμοτίας, της Ομάδας και του Συστήματός σου, η Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης σου ή η Κοινοτική του χωριού σου, οι Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων, Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Μουσείων και άλλων εκπαιδευτικών φορέων που τυχόν υπάρχουν στην περιοχή που κατοικείς, η Εθνική Βιβλιοθήκη στην Αθήνα κ.τ.λ. . Θυμήσου πως οι Βιβλιοθήκες δεν έχουν μόνο βιβλία, αλλά επίσης εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες και άλλα έντυπα.
  • Αντίστοιχα, μπορείς να αναζητήσεις οπτικοακουστικό υλικό σε διάφορες Δισκοθήκες, Ταινιοθήκες και Συλλογές Πολυμέσων («Πολυμεσοθήκες», Me'diatheques). Θυμήσου πως πολλές δημόσιες Βιβλιοθήκες διαθέτουν και τέτοια τμήματα.
  • Τηλεοπτικές εκπομπές που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ή άλλες καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις σχετικές με το θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.
  • Επιστήμονες, τεχνολόγοι και τεχνικοί ειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο: δικηγόροι, δικαστές, οικονομολόγοι, λογιστές, υπάλληλοι της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, υπάλληλοι διαφόρων υπουργείων και φορέων, υπάλληλοι υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ.α. . Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.
  • Φορείς και υπηρεσίες που έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση αλλά και την θεσμοθετημένη ενημέρωση των πολιτών (O.H.E., UNICEF, Ευρωπαϊκή Ένωση, κ.α.). Ζήτησε τη βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους φορείς και υπηρεσίες.
  • Διάφοροι Ιστοχώροι, όπως:
    Και διάφοροι άλλοι δικτυακοί τόποι (ιστοσελίδες) όπου μπορείς να βρεις χρησιμοποιώντας γνωστές μηχανές αναζήτησης (π.χ. google, yahoo κ.α.) πάντα όμως με τη βοήθεια ενός ενήλικου που έχει σχέση με το Διαδίκτυο.
  • Και φυσικά μην ξεχνάς ότι βοήθεια μπορείς κάθε φορά να ζητάς από τους Γονείς και την υπόλοιπη οικογένειά σου, τους φίλους σου, τους εκπαιδευτικούς σου, τον Ιερέα της περιοχής σου και βέβαια, τον Ενωμοτάρχη και τον Αρχηγό σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: